a teraz ako rozprava?moj 5 rocny ma tiez problem s recou-mazna sa-od kedy sa nam narodila mala inak rozprava deckou recou-robim ludom prekladatelku,ale ked chce vie aj pekne povedat.Vie L, nevie R.Ucitelky v skolke ma posielaju na logopediu-mala by som s nim zajst?Do skoly ide za rok a pol-je septembrovy.Takze o rok neskor.
a mala bude pomaly koncit 9 ty mesiac a je "normalne",ze vie povedat-nam,nam,ked vidi jedlo?a ked jej poviem,ze ako spievas lalala,opakuje to po mne.A ked sa s nou hojdam,vravi -ada-hada.Alebo je inteligentna?,alebo je uz v tom veku,ze takto by uz mala zacat rozpravat?----
[/quote]
Tak dcérka je prváčka, je aprílča. V MŠ mi pred rokom radili všetci odložiť dochádzku o rok kvôli výslovnosti... Chodíme na logopédiu od 3,5 roka, logopedička mi povedala, že je to hlavne na mne, ak chcem ona mi odklad doporučí. No dcérka je veľmi šikovná, už ako 2,5 ročný poznala všetky písmenká, a v 4 rokoch počítala do 10. Do školy sa veľmi tešila, tak som ju tam predsa len dala. A urobila som veľmi dobre. Neľutujem. Slovnú zásobu má bohatú, výslovnosť je trošku horšia, ale majú milú pani učiteľku, tá povedala, že mala aj deti s oveľa horšou výslovnosťou. Dcérke robí trošku problém L,R, ale rozumieť jej. Zistili jej ažteraz, že má trošku kratšiu uzdičku pod jazykom, možno by sa to zišlo trošku podrezať, ale teraz dokázala vyloviť takmer čisto R, takže treba len tréning. No a synček má 2,5 roka a svojich 5 slov. Ten mal po pôrode jazýček úplne prirastený, tak mu už 2x podrezávali...
A je veľmi inteligentný, rozumie všetkému, tak si z toho nerobím zbytočné stresy. Asi mu to takto vyhovuje.
V auguste ide do jasličiek, tak možno pokecá tam s detičkami